Friday, August 29, 2008

Weekend

Ja då är veckan slut för många..... och för vår del så börjar nästa jobb.................
Den här veckan har det hänt mycket. Uttag av min buss, uppläggning av min rutt. Ett tag kändes det som om jag inte skulle klara av alla dessa gator som för några ögonblick blev bara ett enda stort virrvarr. På den här veckan har jag också lärt mig att man kan inte vara snäll och hänsynsfull i trafiken. I och med att man har ett schema som man måste hålla så gäller det att stå på, och i och med det så måste man "ta för sig". Ska köra min rutt innan vi åker till vår affär. Det funkar i och med att rutten ligger åt det hållet vi har affären. På måndag så ska vi köra in Ozzy ordentligt på hans rutt. Det är lite konstigt, där han kör körde jag innan sommarlovet, och där jag kör körde han, hur det kan bli................ Skolan börjar på tisdag nästa vecka.
Ikväll har jag också ringt till alla föräldrar och presenterat mig och talat om när jag hämtar barnen och när jag kommer hem med dem. De jag pratade med verkade trevliga, resten hade telsvarare. Jag har två familjer jag inte fått tag i.

Får se om vi får någon tid att åka ut till Toronto Island som vi hade tänkt. Vi var ut där förra veckan. Tog en del bilder som jag hade tänkt lägga upp i en fotoblogg, får se när det blir av.

Nej nu är det dags för lite melon. Tänker alltid på Marielle när jag äter melon. Hon älskar verkligen den grönsaken...................

No comments: