Tuesday, August 19, 2008

Skolbuss

Ja då har man varit på det allra första mötet med alla chaufförer i vår division. Såååååå oerhört mycket folk, och från alla delar av världen. Skulle vara intressant att veta hur många språk vi alla representerar.

Dagen började med att vi gick runt och tittade på de olika zonerna vi tillhör. Vi tillhör zon A. Det var listor uppsatta på väggarna med de olika rutter. Medans vi går där så kommer Kathy Buck, chefen, och undrar om vi är nya chaufförer, antagligen så syns det ganska klart att vi är det, skriver ner rutterna och går verkligen in för det, kallas visst ambitiös på svenska *skratt*. Hon var väldigt rak på sak och sa att eftersom vi var så nya som vi var så kunde vi inte räkna med att få en rutt i den zon som vi bor i, utan vi skulle hellre titta på de "udda" zonerna. Hon visade oss var vi kunde räkna med att få en rutt. Down Town vill de gärna ha chaufförer, och är det så att man tar en sådan rutt så får man $10 extra per dag vilket gör i runda slängar $200 per månad. Med andra ord så får man se vilka smulor som blir kvar när alla som är anställda före en annan har tagit sitt. Ser det från den positiva sidan, nästa år går ju jag före några andra.

Efter den rundan var det dags för kaffe/te, mackor. Vi var jätte hungriga när vi kom hem vid femtiden på em.
När alla ätit och druckit så höll ledningen låda i drygt två timmar. Det var drygt. Det de sa har lika gärna kunnat delas ut i ett memo. Men det klart, alla läser ju inte vad vi redan nu får via mail och i brevlådan.

På fredag klockan 13.30 ska jag få min rutt. Om jag har tur får jag bussen samtidigt. Har sedan knappt en vecka på mig att köra in mig och ringa till föräldrarna.

Imorgon blir det antagligen Toronto Islands. Vi var där förra året med Mona. Det blir nog en minst lika fin dag imorgon som då vi var där med Mona.

2 comments:

Linda P said...

Läser din blogg,.. roligt! Duktig du är, lite impad faktiskt;) Nåväl, ni ska kontakta föräldrarna såg jag? Det lät lite annorlunda mot sve... kram kram

Just nu said...

Tack Linda! Tycker faktiskt det är riktigt roligt att dela med mig av vardagen här i Toronto. Kunde inte låta bli att lägga ut ditt kort, du ÄR SÅ VACKER!