Friday, August 15, 2008

Inte sista gången!



Igår var jag och klippte mig, kort igen. Känner att jag är tillbaka till mitt gamla jag. Det är nu tre år sedan jag hade min cancer och allt ser mycket bra ut. Alla mina läkare, Dr Pignol, Dr Shedev och Dr Minna (en av Torontos bästa kirurger. T o m läkarna själva vill ha henne när det gäller kirurgi). Var till Dr Roberta Minna idag, glömde tyvärr att ta ett kort på henne, får bli ett nästa år istället. Men däremot så har jag en bild på Dr Pignol. Han är också en av Torontos bästa strålingsonokologer. Jag ingår i hans forskningsteam. Ingen i hans försöksgrupp har fått återfall. Normalt så borde åtminstone 2 till 3 få det. Jag är bara glad att jag har kunnat vara med och hjälpa andra kvinnor till en bättre och enklare efterbehandling.


Okay, håret var det. Så idag har Ozzy färgat håret på mig. Han gjorde det bättre än de mest professionella salongerna. Alltså, det var inte sista gången han gjorde det minsann.

Efter besöket hos Dr Minna passade vi på och handla på en av de stora matvarubutikerna, No Frills heter den. Vi gjorde en hel del storinköp med tanke på att snart så börjar vi jobba sju dagar i veckan igen.



Eftermiddagen gick åt att tvätta de tunna silverkedjorna. Nästa stortvätt blir ringarna, 1152 stycken som finns i ringtavlorna. Det brukar ta nästan två dagar och tvätta dem. Sedan är det allt annat smått och gott. Normalt brukar det ta en hel vecka om man ska tvätta allt med en gång.
"Tvättlinan" med kedjorna syns på bild.


Ska kika lite mer på OS innan det är dags att slänga sig i bingen.











No comments: