Thursday, August 14, 2008

Frissan å IKEA




Igår var det städning hela dagen plus ett grepp med min nygammla älskare, han i hörnet *skratt*. Det går lättare nu. Fr o m måndag ska jag börja skriva ner hur mycket jag lyfter i varje övning. Viktigt enligt min älskade make. Allt för att inte tappa fokus. Det är tur att han har tålamod med mig och håller reda på hur mycket jag lyfte i varje övning gången innan. Nu gäller det bara att ta ut ett bra program för magen också. Såg något som är värt att prova på topphalsa.se. Där använder man bollen, verkar vara bra övningar.

Idag stod jag inte ut längre! Ringde upp Erika och fick en tid för klippning. På bilden är det Erika och Aldo. Dessa två har klippt mig i åtta års tid. Usch vad tiden går.......
Även under min tid då jag var flintskallig pga cellgiftsbehandling gick jag in till salongen för en kopp fika. Helt underbara människor.

Nu när hösten närmar sig så finns alltid känslan för nya gardiner och rensa ut sommaren. Därför åkte vi till IKEA idag. Hittade snygga gardiner till bra pris.
Sedan bliv det ett besök till den svenska matbutiken på IKEA. Men vad de har ökat priserna. Exempelvis så har Leksandsbröd blivit dubbelt så dyrt eftersom de dragit ned på innehållet. Det enda som hade samma pris var de svenska köttbullarna som är gjorda i USA med svenskt grundrecept. Smakar bättre än Findus köttbullar i alla fall.

Ja just ja, måste nämna att jag fick en CD-skiva igår från Linda med en massa fina kort. Hon vet precis hur hon ska få sin mosters ögon att tåras och längta hem till Sverige. Fick också ett mail från Marielle med två bilder på hennes hund Dessy. Jag älskar er båda så oerhört!




No comments: