Wednesday, August 27, 2008

Det ryker!



Ja då har man gjort ett försök till att köra sin egen rutt idag. Okay, det gick bra till en början men sedan började det att lukta väldigt illa inne i bussen så vi stannade till på en parkeringsplats för att kolla vad det var. Trodde först att det var något under motorhuven men såg att det rykte som bara den från insidan av vänster framdäck, alltså något låg på vänster fram.

Redan igår påpekade jag att det är något fel med bromsarna. Det kändes som om handbromsen låg i. Min mentor säger då att jag ska pumpa fotbromsen och tillika handbromsen. Vad gör man? Jo man följer "order". Så i morse när jag ska ut så är känslan i magen inte alls rolig, känner att det kommer att gå åt pipan, vilket det också gjorde. Ropade till centralen att jag hade problem med vänster framdäck och måste komma in till verkstaden. Åker dit, lämnar in bussen och ska få en ny men det krånglar också till sig. Det slutar med att vi tar Ozzys rutt istället. När vi avslutat den, så är klockan halv fyra på em. Åker till verkstaden för att få ut min buss och fixa Ozzys radio. Yes, min buss är precis klar när vi kommer in! De fixar Ozzys radio på 10 minuter. Vid det laget är klockan halv fem och vi har inte ätit sedan i morse. Det blir Shavurma. Tar min buss hem till vår p-plats. Åker sedan och handlar.

Så just nu är jag ganska mör lindrigt sagt. Tänker inte göra så mycket mer idag mer än att ta en skön dusch och slappa framför TV och om andan faller på, prismärka de varor vi köpte igår.

No comments: