Thursday, October 2, 2008

Tupplur

När jag kom hem efter eftermiddags körningen var jag helt slut. Det var oerhört med trafik idag. Inte bara bilister utan cyklister också som smyger sig emellan bilarna. Med andra ord så satt jag på helspänn i tre timmar innan jag kom hem.

Väl hemma blev det mat. Vi förbereder alltid maten mellan turerna så gubben har bara att slänga på grytan med potatis/ris/makaroner beroende vad vi ska ha eftersom han alltid kommer hem nästan en timme tidigare än jag.
Till middag idag var det marinerad lax med en typ av sallad. Grundreceptet är som potatissallad men vi använde Swiss chard istället, jätte gott blev det. Vi använde bara stjälkarna till salladen. Bladen ska det bli dolmar av imorgon.


När maten lagt sig i magen så kommer natuligtvis tröttheten över en som ett schok. La mig på soffan och somnar, ack va skönt det var med en liten tupplur.............


Men det roligaste som hänt idag är nog telsamtalet jag fick vid lunchtid. De ringer från jobbet och meddelar att vi ska gå en kurs nästa vecka i hur man ska hantera bångstyriga barn, det finns riktlinjer för det med framtagna tillsammans med skolstyrelsen.

Hursom helst, hon som ringer säger att hon sett Mariannes fina örhängen och blev väldigt förtjust i dem. Hon gillar grönt kom det fram. Nu ville hon också ha ett par! Så, nästa vecka har jag en till köpare på Stock (bussbolaget).
Marianne har tidigare föreslagit att jag ska sälja mina varor där men jag har inte riktigt funderat ut hur jag ska display mina varor. Förslag är välkomna.

Nej, nu ska jag hjälpa maken att pinna upp våra pendant som vi tvättade igår.

No comments: