Sunday, October 12, 2008

En resa jag aldrig glömmer....






Resan till Maldiverna är en resa jag aldrig kommer att glömma............. Det tog mig nio månader att komma "hem" mentalt.
När jag såg dessa bilder i reseExpressen fick jag tillbaka det där lugnet inom mig igen. Det är dit jag går när jag mediterar.

Bara det att man följer dygnsrytmen, när det är mörkt så går man och lägger sig, när solen kommer upp så går man upp, går barfota 24 sju........ Ön vi var till hette MeruFonfuji och betyder sötvattenön. Sötvattnet som fanns samlades ihop i de stora bananlöven som rullades ihop som en strut och leddes ner i en hink! Jag köpte en flaska sötvatten varje dag för att skölja mitt hår och för att borsta tänderna.
Har massor av bilder från den semestern, vem vet, jag kanske scannar in dem och gör en slideshow.. .........

No comments: