Sunday, October 26, 2008

Brrrrrrrr


Snart är vi här. Vi fick en släng av denna vara redan förra veckan och redan nu så "luktar" det snö i luften.
På tisdag kommer det in lite mer snöblandat regn. Det är med blandade känslor man ser framemot vintern. Fördelen är att den är så oambitiös, stearinljus (om man hade riktiga då) så det får duga med tealights, mysiga dagar/kvällar, göra saker som man har skjutit upp som rensa ur lite skåp och lådor. Inser att jag lyckats dra på mig en hel del onödiga saker igen trots att jag lovat mig själv att inte göra det efter det att jag flyttade över hit.
Sedan är det ju julhelgen när man är klar med ruschen i vår lilla affär. Alltid lika kul och se hur det går varje år. Men i år så har det tillkommit en sak i min vardag -skolbuss-. Den ska ju vara varm och inbjudande när barnen stiger på. Detta innebär att min arbetsdag börjar 15 minuter tidigare på morgonen. Betalt för det? Nej.
Även så, så ser jag framemot vintern. Börjar man bli äldre eller?

No comments: