Thursday, October 9, 2008

Torsdag

Idag, torsdag var det att hämta upp sitt lönebesked. En liten nätt summa dollar som sattes in direkt på mitt lönekonto. Hälften går till vårt sparkonto och resten spenderas på mat och andra saker. Det är kul att få lön var 14:e dag, jag hinner inte spendera mina pengar! :().... så det jag inte spenderar går också in på sparkontot när månaden är slut. Well, kommer behöva lite extra när vi ska till Sverige nästa sommar.

Väl hemma efter en vända till affären "Bulk" ringer telefonen och det är Krister. Han hälsar mig på arabiska. Marhaba, kifick? Vilket betyder "hej, hur mår du?" Blev lite ställd först men fann mig ganska snabbt, tror jag. Svarade tillbaka på franska, "Common sava?" vilket betyder "hur mår du?"

Vi båda började att skratta. Oj va det var kul att höra hans röst. Krister berättade att de varit upp med min lilla prinsessa till akuten. Hon hade fått ett bett av något slag och svällt upp i pannan, över ögat och ner över näsbenet. Just nu hade hon 38,5 i feber men det var full fart i alla fall. Allt var bra med den lilla familjen och både Krister och Elli trivdes med livet och jobbet. Vi pratade om ditt och datt och kom fram till att bästa tiden att ringa var mellan 11 och ett min tid, dvs mellan fem och sju på eftermiddagen/kvällen i Sverige. Vi jobbar ju sju dagar i veckan numera.

På måndag har vi dock ledigt eftersom det är Thanksgiving Day, ska bli skönt. Enligt metrologerna ska det fina höstvädret hålla i sig så det blir en lååååång skön höstpromenad i var vackra park. Ska ta bilder på höstfärgerna så det kommer en liten slideshow.

Dags att ta itu med ringarna som ska tvättas och sorteras, ett enormt hästjobb! Men ack så fint när det är gjort.

No comments: