Thursday, October 23, 2008

Laundry



Ett besök hit blir det imorgon, Laundry Mat. Gruvar mig varenda gång jag ska dit eftersom man pyntar siså där 120 sekkr varje gång, usch. Men vad gör man? Rena kläder måste man ha.....

Eftersom vi är lediga från busskörandet imorgon pga PA-dag så blir det ett näst sista besök ner på stan. Vi ska besöka två av våra grossister och sedan ta en fika på Second Cup nere vid hamnen. Mona vet vad jag talar om.

Blir det tid över så ska krukväxterna få sig en dusch innan jag tvättar fönstern och förbereder för vinter och jul.

Apropå jul, slog mig att jag inte kan få tag i riktiga advenstsljus i år heller. Detta gör mig mycket besviken. De som finns på marknaden är inte riktiga stearinljus. Förra året så hade Hellen förbarmande över mig och gav mig fyra ljus som hon normalt tänder i den katolska kyrkan. Kanske, kanske kan hon ha medlidande med mig i år också? Så när jag kommer till Sverige nästa år så ska jag köpa med mig riktiga ljus så det räcker några år.

Sverige ja. Pratade med mamma igår och hon berättade att hon har allt samlat ihop lite pappersarbete tills jag kommer hem. Så det blir sisådär 3 år av papper att ta itu med.

Dags att kika lite på TV, en ny serie "Lost" som vi följer. Sedan blir det lite skatteräkning för vårt lilla företag. Den statliga skatten ska betalas nästa vecka. Skatten för provinsen betalas bara var sjätte månad.


Ha det gott mina vänner och nära och kära!

1 comment:

Monsan said...

Ja... jag vet vad du talar om!! Skulle gärna sitta där med er igen. Fast det är nog för kallt att sitta ute. Kan ju hoppas att det finns plats inne....