Monday, May 25, 2009


På toppen av den här skulle jag vilja bo just nu! Känner mig väldigt instängd, behöver space. Var t o m och kollade om det fanns en trea i vårt hus, men det skulle bli lite väl dyrt med två parkeringsplatser också. Försökte med att vi kunde väl få lite rabatt som en trogen hyresgäst, men det gick inte, tyvärr. Annars så går det mesta att förhandla till sig.
Däremot fick vi troget en lapp i lådan att vi nu ska betala extra för vår AC eftersom sommaren är här och det går åt mer ström. Men si den grejen går inte vi på. Första året vi bodde här så betalde vi, självklart, svensk som man är. Ska ju göra rätt för sig. Men när samma brev dök upp året därpå blev jag misstänksam. För hur det än är så ingår elen i hyran. Jag kontaktade motsvarande hyresgästföreningen och fick svart på vitt. De frågade mig om vårt kontrakt och om brevet var daterat och signerat av någon från Realstar. Det var varken signerat eller daterat. HF skickade över en blankett som jag skulle använda om de blev påstridiga att vi skulle betala. På den står det att vad de håller på med är olagligt!!!! Det är därför de inte törs sätta ut datum och att någon skriver under. Så, att leva i "amerikat" är tufft många gånger. Mycket har vi lärt oss den hårda vägen. Jag har blivit oerhört misstänksam. Tror inte på någon/något. Min "svenskhet" håller på att försvinna. Det gäller att hugga först och kanske eventuellt rätta till om något inte var som man trodde. Det är lite av stuket "skjut först och fråga sedan". Min filosofi har blivit att personer måste bevisa för mig att jag kan lita på dem. Så Gunsan, min AC, skorpan, gör sig mer tydlig med åren.
Klockan är nu snart åtta på kvällen och solen lyser fortfarande. Eftersom jag är rastlös så ska jag ta mig en sväng till Shoppers Drugmart. De har extrapris på lotion och så behöver jag solskydd och fler biljetter till tunnelbanan.
Take it easy our there!

2 comments:

Gunsan said...

Namen - har du ocksa sting, dar ser man....

Just nu said...

Jo du, å gadden blir bara giftigare för varje år :()...