Thursday, May 21, 2009

En gång i månaden så har vi något som kallas "Säkerhetsmöte" på företaget Stock. Idag hade vi ett. Vad som förvånar mig varje gång är hur vuxna människor beter sig. Det brukar vara ett par föreläsningar om något som har hänt den senaste månaden. Idag handlade det om hur man ska försöka undvika kollisioner med efterföljande skriftliga frågor om vad föreläsningen handlat om. Men nu har det visat sig, enligt styrelsen, att en del inte kan följa en föreläsning och sedan svara på frågorna! Vad händer då? Jo, då gör man som i lekskolan, alla svarar på frågorna i KÖR! VA!? Jag lovar att det var som att sitta bland en bunch of monkeys (no offence monkeys). Ljudnivån gick så högt att jag var tvungen att hålla för mina öron. Jag och Ozzy konstaterade redan vid det första "Säkerhetsmötet" att detta inte bådar gott. Av de cirka 200 förarna som var där så kanske 50 har varit på en föreläsning tidigare i sitt liv. Ibland undrar man var man hamnat...

Senare samma förmiddag så hade jag tid för att tvätta min buss. Passade då på att gå in och snacka lite med dem på kontoret. Man får alltid höra något nytt. Bl a så finns det inte något förtroende för hon som är chef. Killen vi hade förut slutade p g a familjeskäl. Erkännas ska att hon har absolut ingen karisma. Och på våra möten får hon aldrig tyst på mötesdeltagarna. Bara att hoppas att vi får en ny. Hon har lagt till en massa trassel för oss förare som vi inte behöver. Förut kunde vi ta bussen och handla på vägen hem, inte nu längre. Men som alltid, det finns genvägar. Man säger att man "bara" ska stanna för ett par liter mjölk och hur lång kön är och hur lång tid det tar det kan ju inte vi rå för eller hur?

Det är tur att jag har mina elever, det är dom som gör att jag trivs med jobbet.

No comments: