Wednesday, January 14, 2009


Jag har tagit bort mitt inlägg med fotot av huvudet på ett barn. Anledningen är att jag ser dessa bilder dagligen via nätet. Orkar inte se det också i min blogg. Men samtidigt så får vi inte förringa dessa barn som far illa i krig. Bilden var från det pågående kriget i Gaza. Min svägerska har lagt ut ett helt bibliotek av dessa bilder i sin Facebook. När jag tittade på dessa så kom tårarna. Kan bara tänka mig bara hur föräldrarna känner sig. Tänk dig att du måste, bokstavligen, plocka ihop kroppsdelarna av ditt barn innan en begravning kan ske. Oftast hittas inte alla delar.
Jag hoppas att detta får ett slut snart, och att alla inblandade parter tar sitt förnuft till fånga. Ingen vill ha en till generation att växa upp med hat och trauma, eller hur?

1 comment:

Gunsan said...

Bra beslut, tycker jag.
Jag tittar sallan pa nyheter pga att vi blir matade med hemska negativa saker.
Det vi maste gora ar behalla var positivitet, var positiva syn pa varlden och skicka allt ljus och all karlek vi bara nansin kan till alla som ar inblandade i krig och andra fasor - alla varelser. Oberoende vad de har for religion, om de ar manniska, hund eller till och med en insekt. Alla ar vi sjalar i universums jattepussel.....

Tanken har en enorm, skapande kraft - aven nar vi tanker negativt.

Sa behall all positivitet, vi maste haka oss fast vid den! Alla vara tankar sprider sig som Ringar Pa Vattnet.