Friday, January 9, 2009


Ja visst är det så. Livet är full av överraskningar, som härom dagen när jag är in för att tanka min buss.
Står i kön för att betala, well, de har ett kort redan där för vårt bolag Stock, vi behöver bara slå in koden på pinpaden. Så plötsligt börjar ägarna prata med varandra på koreanska, mannen säger åt mig när jag är klar "ett ögonblick, jag har en sak till dig". Jaha, okay, står där och väntar medans andra kunder blir servade. Mannen kommer sedan runt disken med en påse, innehållande, vad jag tror då, en chokladask. Jag tackar självklart och hela den eftermiddagen känner jag mig upprymd. Jag har inte gjort något speciellt jämtemot dem mer än att alltid ha ett vänligt ord till dem och småpratat lite, så där som man gör när man ser varandra mest varje dag.
Kommer hem på kvällen och berättar för Ozzy vad som hänt vid macken, han blir mycket förvånad. Vi öppnar "chokladasken", det är fem olika sorters kakor. Alltså fem olika förpackningar. ÅÅÅÅHHHHH gissa om de är goda!!!!!!!!!! De godaste kakor jag ätit på år och dagar. De heter Premium Biscuits Swiss Delice. Måste försöka få tag i dem, om inte annat så får jag väl fråga mackägarna.
Mer som hänt den här veckan är väl att jag börjar fundera hur folk är funtade som fortfarande cyklar i snöstorm. Ja, i Sverige kan jag förstå, för där finns cykelbanor, men här, det är rena rama självmordet. Den här veckan har två cyklister förorsakat total trafikkaos. Senast idag så var det en nisse som tog upp ett HELT körfält för sig själv, i värsta ruschen. Han fick en massa tutningar på sig, men som alla andra, "vem bryr sig, bara JAG kommer fram, hänsyn?! Det får andra stå för." Sanningen och sägas så vågar jag inte ens tänka på att ta mig ut i den här trafiken på cykel.
På vägen hem idag så var jag in och kikade på biljetter till Sverige för oss båda. Jag bad min "italienare" titta på Icelandair. Och gissa, t o m han blev förvånad över priserna. Vi kom över varsin biljett till ett mycket fördelaktigt pris av $935. Mycket billigt i jämförelse med vad de andra bolagen tar. Vår resa, som det ser ut i skrivande stund, blir från den 28 juni till den 16 juli. Skulle vilja stanna längre, men vi har ju affären, kan inte ha den stängd allt för länge. Men vem vet, min älskade make kanske tycker att jag ska stanna två veckor till. Är det någon som kan försöka få honom till att pressa mig att stanna någon vecka till *fniss*.
Nu är det fredag kväll och jag har tagit ett skönt bad och varvar ner med ett glas fenneltea, gott Gunsan, du skulle prova...... ska slöa lite framför dumburken och sedan blir det bingen tills klockan ringer igen kvart i sex på morgonen.
Take it easy out there, I am ..........

1 comment:

Gunsan said...

Nope, tack, men det later inte alls gott. Fankal alltsa?
Bra for uppblast mage ska det vara, men har ar det pepparmynta, chamomill eller helt enkelt Earl Grey som hagrar. Och en kopp choklad - ibland med riktig mork choklad i, istallet for kakao. Yummie.

Kommer ihag chokladen pa morgnarna i din mammas kok, mmm va gott det var, och doppa hardbrodmacka sa osten smalte och smoret likasa.
Och Lasses underbara korv och kottgryta....
Och framfor allt samvaron, en annan som kom fran en familj med tva pers, haha.
Hm, underbara gamla minnen.

Dom sager ju att man minns saker fran forr lattare an det som nyss hant, mmmm, ligger nog nat i det.

Tjingeling!