Monday, January 19, 2009

Det var meningen att jag skulle få mina biljetter idag, men icke sa nicke. Klev in på resebyrån med ett brett leende i hopp om att få de efterlängtade biljetterna i handen. Nej, de har inte kommit ännu, de ringde idag och sa att de kommer imorgon blev italienarens svar. Okay, kan inte komma imorgon, kanske på eventuellt på torsdag senast fredag blev mitt svar.
Så jag var lite besviken självklart. Men så flög en liten "djävul" i mig. Jag gick in på en annan resbyrå vid samma plaza för att höra vad det skulle kosta hos dem. Jo det skulle gå på $1135 per person, jag har betalt knappt $1000. Bad damen kolla med KLM som vi annars brukar åka med, en wopping $1565 var!!!!!!! What!? Det är ju rena rama rånet. Inte undra på att min reseagent reagerade som han gjorde, att det var så oerhört billigt jämfört med andra bolag. Så mina vänner om ni tänker ut och flyga reguljärt, flyg med Islandicair.

No comments: