Monday, January 5, 2009


Back to school!!!
Ja då är man tillbaka i det normala livet igen, dvs sju dagar-i-veckan-skiften. Det nya skolåret började inte som man hade hoppats. Knäpper på TV:n på morgonen och hör att en lastbil har dragit ned elledningar i en av Torontos största korsningar, jag är en av de många som måste genom denna för att komma till två av mina skolor. Vad göras? Ringer upp föräldrarna till de barn det gäller och meddelar att jag kommer att komma lite senare. Flera av föräldrarna LÅG OCH SOV. Klockan var i alla fall sju. Hur som helst så mottogs det positivt att jag ringde, trots att jag väckte en del, hihihihi.........
Tog ut en annan rutt via kartan och lyckades komma endast EN minut försent. Inte illa tycker jag. Funderar nu på att ta dessa vägar i framtiden. Kan nog komma mer i tid nu när jag vet var jag ska köra, kan stå på lite nu när jag känner till gatorna.
Hemma just nu, och eftersom jag inte har kommit in i trallen ännu så tänker jag ta mig en tupplur.
Måste nämna fotot, ska kanske visa mina elever hur man åker skolbuss i Indien. Tur att man inte är "chaufför" där, phu.....
Take it easy out there! I am..........

No comments: