Saturday, November 29, 2008


Tack Gunsan för dina fina ord. Ska förklara mer i ett mail varför det har varit som det har varit.
Men nu till något som kom i "två". Ett tecken om något, eller vad tror mina medhäxor Gunsan och Mona? Vad säger de "dina" om detta Gunsan? Du vet vilka jag menar.
Redan när jag kom till Kanada första gången 1992 har alltid Thunder Bay hägrat för mig, fråga mig inte varför, men det har alltid varit något som dragit mig dit. Exempelvis när väderkartan visas så dras min ögon direkt till Thunder Bay för jag vill se hur vädret är där.
Idag kom det TVÅ kunder som jag assisterade som båda var där ifrån!!!!! Den första damen berättade en massa bl a hur många svenskar det bor där och för att inte tala om alla finnar. Det är den störst finska samlingen utanför Finland. Den andra kunden var finnska och kom alltså från Thunder Bay. Hur naturen är, rent och tyst.
Vi pratade hit och dit vilket resulterade i att från kund ett, Micheline, fick hennes telnr och hon min e-mailadress för hon skulle kontakta svenska klubben där. Den andra damen skulle flytta tillbaka nu i juli efter ha studerat klart här i Toronto.
Micheline sa att med det utbudet vi hade i silver så skulle vi göra MYCKET bra affärer där uppe.
Självklart är vi nu oerhört intresserade av, kanske mitt, Thunder Bay! Känns som om jag är på väg "hem"..................
Återkommer mer om detta så snart jag varit i kontakt med svenska klubben. Okay, någon flytt dit blir det inte direkt självklart! Planering som vi räknat med tar i alla fall ett år.
Ska nu göra iordning adventstaken, det är ju första advent imorgon, sedan är det natti natti.

2 comments:

Gunsan said...

Hej du rara!
Sjalvklart ar det universums pekfinger som ar i farten. Om det inte har med en flytt att gora, sa kanske ni anda borde ta er en titt pa stallet, aka dit over en helg eller sa, for det ar nat som ni ska plocka upp dar, energimassigt forst och framst, men det kan ju aven innebara fysiska kontakter....
Spannande. Aka dit med alla sinnen oppna och se vad det ger.

Kramiz

Just nu said...

Vi har redan börjat tittat på flygpriser, vilket var billigt. Själv skulle jag gärna vilja åka tåg då man för uppleva landet på ett helt annat sätt.
Fick mitt tredje "pekfinger" idag. Satt på tunnelbanan och slö tittade på all reklam och såg ett info om universitetet i T B.
Frågade en riktig kanadensare idag och han sa att om han skulle flytta igen så skulle det bli just till Thunder Bay! Och han kommer från New Foundland, så nog måste det vara något med det stället.