Wednesday, December 3, 2008



Då har man varit och firat födelsedag. Nena fyllde 25 år idag. Naturligtvis har man smaskat i sig en stor tårtbit! Så nu har man bara så där ont i magen som man bara har när man ätit för mycket av det goda.

Det blir lite specialte för magen innan man går och lägger sig, urk, just nu kan jag bara inte ens tänka på att äta en bit till. Men en sak som jag har funderat över i alla år på den här sidan av Atlanten varför de är så överförtjusta i chokladtårtor?! Tyvärr så blir det lite väl mycket av det goda. Om det bara var mellanläggen som var av choklad, nejdå, de vräker på med chokladmousse också, toppar av med riven chokland på det. Hmm, undrar om du förstår vad det är jag försöker berätta.

Idag har jag pratat med pappa också. Han ligger på Malmö sjukhus, problem med gallan. Det var visst något med bukspottkörteln också. Ska nog ringa Hjördis och få lite mer info om just det. Pappa var i alla fall vid gott humör till en sköterska kom in och ville ta en spruta så vi avslutade vårt samtal. Ringer imorgon igen.........

Har också väntat på att Fedex ska dyka upp med våra varor som vi beställt i Kalifornien. Vi kunde följa varje litet steg vårt lilla paket har tagit från din del av världen Gunsan :(). Har beställt örhängen och snygga kors med ZC. Man är som ett litet barn när paketet kommer fast man vet vad det innehåller. Hoppas det dyker upp mellan våra skift imorgon.

På fredag är vi lediga från busskörningen, det är studiedag för lärarna. Vi drar då ner på stan och gör de sista inköpen inför julhandeln. Vi börjar få en ordentlig rutin nu efter alla dessa år. Passar på och ta en titt i alla skyltfönster med dekorationer för jul, drar sedan en vända på Mel Lastmans torg. Där brukar det alltid vara en massa "juliga" saker på gång.

Har fått ett mail från Julia också som jag (vi) har tagit oss en riktig funderare på. Om du läser detta Julia så kommer det ett svar. Ett positivt och mindre positivt sådant. Vill inte gå in mer på det här.

Nu är det dags att umgås med guuuben.

2 comments:

Gunsan said...

Chokladen gar val att sta ut med - sa lange det inte ar SMORKRAM, urk. Det ar det i mer eller mindre allt tycker jag, bra mycket mer har an hemma.....
Finns allt lite gott ocksa.

Men - vi har godare tartor!
Ah, Almas parontarta med marsipantacke......

Och osokt kommer jag in pa julmaten igen da,hehehe....
Huga, det ar varstingen det, att inte fa ett rejalt julbord!

Dar fick jag, for jag var sa less pa julbord efter att ha jobbat i restaurangbranchen.

Just nu said...

Hahahaha...... miss also a BIG SWEDISH julbord! Tänk Gunsan, alla dessa ljuvliga små läckerheter. Nästa år när vi åker till Sverige så kommer det att stå på min önskelista "litet svenskt smörgåsbord". Mamma brukar alltid fråga vad det jag vill ha för svenskt när jag kommer till Sverige. Hua, nu är jag hungrig, när åker vi?!
Ha det gött!