Monday, November 17, 2008



Säger bara det. Imorse var det is och snö på bussrutorna. Gick ut lite tidigare för att skrapa av dem. Håller på och strular runt med min isskrapa på sidofönstren när jag ser något ur ögonvrån. Ozzys syster dotter och hennes man bor i samma hus som oss. De har sin parkering mittemot min. Ser som sagt något ur ögonvrån, deras bil. Det sprutar vindrute-vätska i fulla muggar och vippers går av och an som tokiga. Tittar till och ser Dion bakom ratten skrattande som vanligt. Han öppnar dörren och frågar vad jag gör? Vad då gör?! Syns inte det? Han skrattar ännu mer och säger att bästa sättet att få bort is och snö från rutorna den här årstiden är att helt enkelt spruta vindrute-vätska på rutorna. Försöker, och döm om min förvåning när det bokstavligen rinner av! Bottom line is, detta tips kommer från någon som kommer från Jamaica, och där står jag, bott i hela mitt liv i snörika länder med lång näsa.

Där ser man, Think outside of the box! Man lär sig något varje dag, oj vá härligt!!!

Don´t worry be happy!

2 comments:

Gunsan said...

Hm, ja man kommer langt med kemikalier, hahahahahaha.....
Sorry, jag var bara tvungen att gnida in den lite.Himla bra tips though.
Tanke: Det kanske finns ekologisk spolarvatska?

Just nu said...

Ja du, när jag tänker på vilka "spår" jag lämnar efter mig i och med busskörning får jag rysningar.