Monday, October 5, 2009




Och det gjorde jag ju! Men det hjälpte föga. Har dragit på mig en släng av en pigglet, tror jag.


Eleverna har hostat och snörvlat tillika Ozzy så det är inte underligt att man fick en släng av det. På lördagen var jag halvdöd i butiken. Ville bara sova. Så fort jag satte mig så kände jag att ögonen föll ihop. Så, på söndagen stannade jag hemma och kurerade mig. Efter att ha sovit till kvart i åtta gick jag upp och käkade frukost. Låg i soffan och slötittade på en film. Ringde till mamma och pratade med henne i två timmar (!). Vi kan prata *fniss*.
Efter det så intog jag lunch, sallad med fetaost och bröd, mums. Som efterrätt tog jag en äkta turnover med äpplen och ett glas varm mjölk.
Tog sedan tag i en låda som jag samlar alla brev och vykort i. Blev sittandes i någon timme. Läste mer eller mindre alla brev och kort. Ett brev som jag fick från Marie för drygt 1 1/2 år sedan hade en del tänkvärda citat.

"Religion är till för dem som är rädda för helvetet,
andlighet är för oss som varit där och vänt"


"Sök, kamrat vid vägen,
sök långt bortom stjärnornas glans.
Men minns att det mål du söker
finns inom dig själv någonstans".

Det sista citatet är skrivet av en tungt belastad kille.

Jag är väldigt rädd om mina brev och kort. Att det har blivit en hel del under åren bevisar mina lådor. Det är något speciellt med ett brev/kort. Synd bara att numera skickar man bara iväg födelsedagskort. Jag försöker i alla fall då att välja med omsorg. Köper gärna kort som är handgjord.
Efter den lådan så blev det min lilla "verkstad". Städade den ordentligt så jag har full koll på vad jag har och inte. Att det var en mening med det fick jag som bevis idag. Mari-Ann från Stock ringer och vill har mer av mina armband. Så på fredag ska jag ta med mig lite mer av mina alster. Fick en bestämd "order" att inte visa någon annan innan hon sett dem. Skrattade och sa att det var nog bara hon som var den största intressenten.
Nej nu är klockan halv tio på kvällen, ska ta en dusch och sedan slötitta lite på burken.
Natti natti ...................

2 comments:

Gunsan said...

Krya pa dig stumpan!

O guben med...

Just nu said...

Tack! Om nu bara "tandvärken" går över så är hälften vunnet. Mina bihålor är totalt tilltäppta, därför känns det som tandvärk. Lite positivt får man ju se det som, man behöver inget rouge på kinden *fniss*.....