Friday, October 2, 2009


Ja då var det fredag igen. Veckan är slut när det gäller skolbuss. Det går fort, har redan kört i fyra veckor. Snart är det jullov.
De sista dagarna har vi gått och funderat om vi ska byta telefonbolag. Det har stått mellan Bell och Rogers. Har gjort en ordentlig undersökning av båda bolagen.
Fick ett erbjudande från Bell som lät för bra för att vara sann. Och det var det såklart.
Gick in på Bells website för att jämföra priser. De har börjat med något som heter "live chat" där man får direktkontakt med en försäljare. Första gången jag var på besök på deras sida så fick jag de svar jag var intresserad av. Men andra gången! Är det någon som undrar var alla jobb tar vägen inom telefoni och data? Jo de skickas till framför allt INDIEN. Chattaren den här gången på Bell var från Indien!!!!! Jag blev misstänksam när han började fråga om väldigt självklara saker i vår stad Toronto så jag frågade helt enkelt "var sitter du?", fick svaret I INDIEN! Så nu vet du varför det blir mer och mer arbetslöshet inom serviceyrken, de hamnar i Indien.
Nu visade det sig, via min egen undersökning på nätet, att Bell har inte internettrafiken i vår byggnad, endast till våning tre och vi bor på femte. När jag sedan började och räkna ihop vad det skulle kosta så föll i alla fall fördelen till Rogers som vi haft i flera år. Bell blev drygt $75 dyrare per månad. Vi har nu bundelup med Rogers på två år, vilket ger oss 10% på telefon, internet och teven.

Monex, en annan följetong på min blogg. I maj i år så blev det klart efter många om och men att de hade överfakturerat oss. Idag, 129 dagar senare och en herrans massa mailande, har vi fått vår cheque, med expresspost. I maj så "erkänner" de att de har "gjort ett litet misstag" som kommer att korrigeras. Jodå, det blev en liten korrigering med att de inte forsatte att fakurera oss beloppet. Nästa mail erbjuds vi pappersrullar till vår maskin som kompensation!! Om vi inte godtog det så skulle det ta upp till 40 dagar att processa en cheque. Jag skrev, "pls, skicka en cheque". Dagarna gick, ingen cheque. Juli är vi i Sverige, när jag kommer hem, ingen cheque i lådan. Nu blir jag riktigt pissed. Skriver ett mail och undrar var våra pengar är? Får samma svar, rullar och 40 dagar. Blir än mer pissed och talar mer i klarspråk vilket skit företag de är och hur de gör allt för att lura av folk pengar. Hotar t o m med att kontakta BBB vilket är ungefär som konsumentföreningen för företag (utan hörntänder då). Men DÅ blir det fart minsann. Representanten skriver t o m att han försökt kontakta oss via telefon, lögnare. Vi har memory i vår telefon så vi vet exakt vilka som ringt och när. Och ingen Monex har ringt. Idag när jag kommer hem har det kommit ett expressbrev från dem med vår cheque.

Hahahahaha, det här är bara början. Om de bara visste vad som nu kommer. Jag kommer nu att verkligen gå till attack! Jag ska ha dem att erkänna att deras försäljare har fört oss bakom ljuset genom att inte tala om för oss bl a vilka maskiner som fanns. Han tog den som han fick störst bonus på vilket gör att vi får betala oerhört dyrt varje månad. Jag kommer INTE att ge mig. Vi är många därute som har blivit förda bakom ljuset av skrupelfria försäljare från Monex. Det finns t o m ett forum på nätet där vi hjälper varandra mot dem.

No comments: