Sunday, October 25, 2009


Ibland blir man ordentligt överraskad. I fredags så ringer telefonen med ett för mig okänt nummer. Tvekar först eftersom jag tror att det är någon försäljare. Lyfter försiktigt på luren för att höra om det är det vanliga, dvs en telefonsvarare som läser upp sitt meddelande. Hör inget, lägger på luren. Ringer en andra gång, ber Ozzy svara. Det är Linda!!! Usch vad jag skäms nu. Jag har blivit så fruktansvärt misstänksam mot allt och alla, tyvärr. Fick en härlig pratstund med min älskade Guddotter. Jag är så oerhört glad att de ringer och vill hålla kontakt med moster. Till saken hör att hon faktiskt ringde från sin mobil. Men nu ska det bli andra grejor, jag ska installera Skype så vi kan prata gratis! Något att rekomendera om ni vill ha fler samtal från mig. Numera så kan man ju se varandra också, om man vill.
Den andra överraskningen kom från en kund som jag kallar, Broder. Han är så oerhört lik Lars att man får gårhud. En liten skillnad då, han är svart. Han har varit en av våra trogna kunder i tio år. Nu hade han varit ute på lite semester, Korea. Med sig tillbaka har han en parfymflaska till mig av Alfred Sung "Shi" och en After Shave Tommy Hilfiger till Ozzy.Vilken härlig människa! Jag är fortfarande paff. Jag ska försöka få en bild av honom nästa gång han kommer så ska jag lägga ut den här i bloggen så kan du döma själv.
Idag har jag varit hemma och bokstavligen vänt upp och ned på lägenheten. Jag har städat non stop sedan klockan tio i morse till klockan halv åtta på kvällen. Så just nu känns det så skönt, ny duschad med papiljotter i håret *fniss*.
Ska ta ett äpple och spana lite på burken innan läggdags. Ha det gott!

No comments: