Tuesday, August 25, 2009


Tillbaka i sitsen! Har kört min förmiddagstur för första gången idag. Det tog 2 timmar och 15 minuter, men det var som sagt första gången och utan elever. När jag får in rythmen så ska det gå på 53 minuter är det meningen. Så jag har lite att köra in. Lite smolk i bägaren är det, ett stort vägbygge ligger mitt i min runda. Vilket gör att jag måste ta en detour och det stjäl en massa onödig tid för mig.
Imorgon har jag tänkt att jag ska köra min eftermiddagstur. Man kan tro att det blir tvärt om då men så är det inte. Vissa elever ha andra aktiviteter vilket gör att jag har andra som ska hem. Men tyvärr är det så att jag måste igenom vägbygget.
Så just nu snurrar det av gatunamn i huvudet men känns ändå lättare mot förra året. I år har jag en större buss en sk dubbeldeckare, stor, tung och säkrare.
Jag skulle ha haft sjalen Gunsan skrev om runt nacken idag. Det var fruktansvärt hett i bussen och ingen AC.
Igår var jag ner på plazan som jag skrev om igår. Fick tag i ett par perfekta kuddöverdrag som matchar mitt oerhört snygga lapptäcke! Myyssss.......... Nu är det bara mitt dataskåp som ska sättas ihop så jag får undan denna apparat med sina tillbehör. Säger bara ÄNTLIGEN! Nu kanske man får undan lite strålning också. Vi stänger av datorn och allt annat på natten, men man vet ju aldrig ..... Men framför allt, man ser inte allt klotter.
Helst av allt så skulle jag vilja ha ett till litet rum där vi kunde ha datorn och min lilla verkstad/kontor för bokföringen. Drömma är ju gratis.

2 comments:

Gunsan said...

Yes - inga datorer i sovrummet!
Det ar viktigt att inte ha, aven om man slar av dom sa utger dom mycket energier, men det gor alla andra stromgrejor man har ocksa.....

Haha, jag motade ut datorerna ur sovrummet, vi hade tva stycken forr, sa guben tog ut dom o gjorde kontor av garaget - men sen kom en tillbaka in igen, puh....

Men, men - det kan inte vara varre an mobiltelefonstralningen, kan man ju hoppas, som by the way skulle ha en lag over hela varlden att man vore tvungen att ha headset - gammaldags med trad helst.....

Sag att du hittat pa en kylschal! Harligt - har du Tempur Pedic!!!???
Trivs du med den? Avis.....
Bade det och Hastens ar stort har.

Just nu said...

Jodu, min svägerska, Dans fru, är nämligen Europa chef för Tempur!! Mamma har en sådan madrass, provade den, och kunde inte sova på en "normal" madrass efter det! Hästens sängar är verkligen värda sitt pris. Känner en person som haft sina sängar i 53 år! Inget slit och släng där inte .....