Wednesday, August 26, 2009


Ja då var det bevisat!!!!!! Något som man kände från första dagen man fick erbjudandet om att äta Tamoxifen. DET GER BRÖSTCANCER FÖR ANDRA GÅNGEN!!!! Den ger också livmoderscancer, men det visste jag redan. EN av sido effekterna. Det finns fler, men jag vill inte skriva om dessa i min blogg, du kan googla tamoxifen så kan du läsa om det. En av de näst värsta har min föredetta svärmor fått. Hon var en av de mänskliga försökskaninerna för detta "förebyggande av bröstcancer".
En liten fundering. Om nu detta är bevisat att vi kvinnor får bröstcancer för andra gången genom att äta det här så ökar ju naturligtvis statistiken för att få bröstcancer för andra gången, och dödligheten. Och det i sin tur gör att dessa stora läkemedelsföretag tjänar än mer pengar på vår rädsla.
Att jag vägrade var en känsla i magen som sa "du ska inte äta det här". Jag fick verkligen strida med den läkaren jag hade, Dr Shedev. Han sa t o m till mig att jag inte skulle läsa flashiga sidor på internet om detta. Men jag gjorde min egen efterforskning. Min typ av cancer var för det första inte hormonbaserad, vilket tamoxifen är till för att förebygga just hormonbaserad bröstcancer. Beviset är här! Det ger bröstcancer en andra gång!
Jag har fått återbesökstider till Dr Shedev men alltid avbokat dem. När jag ringt och avbokat har receptionisten alltid frågat "äter du Tamoxifen?". Nej, har jag alltid svarat. "Då så, om du vill något så hör av dig". Jag kommer aldrig att höra av mig. Kanske bara ringa upp och säga "Vad var det jag sa!". Jag har också sparat 1000 dollar per år för att äta mig till cancer ingen.
Jag tänker nu på alla mina medsystrar som har fått och kommer att få beskedet om bröstcancer att de, eller deras anhöriga, gör lite efterforskning om vad som kommer att stoppas in i deras kroppar.
Själv är jag med i en forskningsgrupp, av egen fri vilja, där små frön, som är radioaktiva gör sin verkan, istället för att få strålning från utsidan. Denna forskning som bedrivs på SunnyBrook har slagit väldigt väl ut. Inte EN av oss har fått återfall, och inte EN av oss äter Tamoxifen. Detta är ett oerhört bra resultat med tanke på att "normalt" ska åtminstone 3% av oss få tillbaka det enligt all statestik på bröstcancer.
Med detta skrivet vill jag bara säga GÅ EFTER DIN MAGKÄNSLA! Den dagen vi vågar öppna oss för vad som känns natuligt för oss har vi kommit mycket långt. Eller som Dr Pignol brukar säga till mig "du tar den naturliga vägen va?" och skrattar. Ja det gör jag, i möjligaste mån. Men jag är också tacksam att min cancer gick att operera bort.
Vi måste stå på oss annars har forskningen inom läkemedelsindustrin tagit patent på varenda DNA-molekyl i vår kropp. Och vad händer då?

2 comments:

Gunsan said...

Huga duga!

Jadu - intuitionen ar inte att leka med, inte bara trycka bort, den ska lyssnas pa, sa ar det bara! Den har alltid ratt, den dar lilla magkanslan...
Bra jobbat gumman.

Finns de dar otackingarna - pillren - i Sverige ocksa?

Just nu said...

Ja de finns i Sverige också! Det var Siv, Affes mamma, som var en av deras "kaniner". Hon har/fick enorma biverkningar av dem. Om du vill veta vad det är så skriv en rad via e-mail.