Monday, August 24, 2009


Ja, var denna dag har tagit vägen vet jag inte.
Upp tidigt i morse för att jag skulle tvätta bussen invändigt, vilket var behövligt. Sätena var kolsvarta, för att inte tala om golvet, usch.
Klockan ett var det dags för mitt årliga besök hos Dr Tham. Well, har inte varit dit på cirka två år hmmmm. Visade sig i alla fall att jag hade samma vikt och längd som sist, vilket var mycket bra lät doktorn meddla.
Däremot var hon inte så glad över att jag inte åt tabletter mot osteoporosis, tyvärr, en biverkan av cellgiftsbehandlingen. Gjorde en efterforskning på de tabletter hon skrivit ut och det visade sig att jag kunde förlora både syn och min gom. Vem äter då dessa när man fått reda på det? Inte jag i alla fall. Sa som det var rakt i hennes ansikte, undrade också varför hon inte informerat mig om rikerna!? Blev något konstigt undvikande svar.
Eftersom vi närmar oss influensa perioden så ville hon att jag skulle ta en sån spruta, INTE, sa jag. Har jag klarat mig utan detta "skit" i alla mina levandsår så klarar jag mig nu också. Inser att jag är nog inte en lätt patient att ha att göra med.
Efter det besökt åkte jag till yarden. Mary-Anne hade beställt ett armband. Hon såg mitt i fredags och ville ovillkorligen köpa det av min arm. Hon erbjöd mig 20 dollar på stående fot. Jag sa nej. Vill ogärna sälja grejor som jag gjort till mig själv. Det ligger lite av min själ i dem ... och då är det svårare att sälja. Istället lovade jag att göra ett till henne tills idag. Hon var nöjd med det och betalade mig 15 dollar som jag begärde. Sålde ett annat igår till en annan väninna, hon var minst lika nöjd. Alltid kul med nöjda kunder.
Väl hemma så får Ozzy ett samtal från sin broder om att han behöver hälp med sin renovering i sitt kök, så han drar ut. Fixar lite här hemma och tänker nu gå ner till plazan och köpa hushållspapper.
Have a nice Day!

2 comments:

Gunsan said...

Hej Raring!
Inte ar tabletterna mot osteoporose Boniva?
Den man bara behover ta en i manaden av?
Om d inte ar d kan d val vara vart att checka upp om d vore nat for dig - det ar ett stort marke har i Usa...
Det som tilltalade mig - som ar extremt gott minne, hm - var att man bara behover en i manaden.

Go Girl - man ska sta upp mot lakarna - som faktiskt inte alls vet bast i alla fall!

Tjingeling fran Rosa Pantern i Vilda Vastern

Gunsan said...

.....och - jo, www.theanimalrescuesite.com saljer visst till andra lander an usa:

De pratar om internationella ordrar och Canada har till och med ett toll-free phone #

De tillagger dock pa sidan nar man klickat i nat i varukorgen att ev avgifter som tull & skatt kan tillkomma i andra lander.....

Men - kranglar det sa vidarbefodrar jag garna ett koldhalsband, fniss, till dig!

Jag sitter och gnisslar tander over den lila pyjamasen med ett stort tassavtryck pa - vill ha!