Monday, August 31, 2009

Har varit och tagit mina prover idag. En massa rör blev det. Gick igenom vad min husläkare hade skrivit till labbet om vilka prover som skulle tas. Googlade upp varenda liten förkortning och fick en bra bild vad hon är ute efter. Bl a så vill hon se om jag har tillräckligt med kalcium och D-vitamin plus så vill hon också få en koll på att min Thyroid är som den ska. Om inte den fungerar så kan man få en massa tomtar på loftet stod det i en beskrivning tillika så förknippas den med panik-attacker. Lite om levern ville hon också ha samt vilket immunförsvar jag hade mot hepatit A och B. Jag var inte på det bästa humör när jag kom till labbet. Hungrig som en varg, hade ju inte ätit ordentligt sedan fyra dagen innan, och dessutom inget kaffe. Men nu är det över.
Efter den persen åkte jag hem och intog en ordentlig frukost och drog sedan till yarden med alla papper som ska fyllas i. Fick en till elev till min rutt samtidigt. Diskuterade min rutt med en av tjejerna på routing. Jag har nämligen två enormt stora vägbyggen mitt i min rutt. Sa som det var att tiden som är satt för min rutt kommer inte att räcka till p g a det. Vi får se hur allt blir. Nu till veckan ska jag i alla fall ringa till mina elevers föräldrar och meddela dem tider.

Resten av eftermiddagen har gått åt till att handla, laga mat och plockat iordning efter det att vi har satt ihop dataskåpet (äntligen!). En massa skit man samlar på sig, sk "bra att ha" som aldrig blir "bra att ha" eftersom man aldrig tittar på det igen. Isället blev det en stor hög till pappersinsamlingen. Jag är mycket nöjd! Lite finslipning så har jag snart ett sovrum som kan kallas just sovrum. Några tavlor som ska upp och snart nya gardiner till hösten. Min snurrfotölj har nu också fått en mer naturlig plats. Ska ta in läslampan från vardagsrummet och ställa den här inne. Blir en mysig läshörna med en fin pläd som jag har i skåpet.
Nu är det bara vardagsrummet kvar. Har min drömbild hur det ska se ut. Även om det kommer ta tid innan jag kommer dit så ska jag ha det som i min drömbild.

Imorgon är det Ozzys tur att börja köra sin rutt. Han är lite trög. Ville ut idag men måndagar är liksom "heliga". Någonslags helg för honom eftersom vi har vår affär under helgerna. Hmmm, ska erkännas att när vi kör under skolåret så har jag också måndagar som "helg".
Nu är det dags att betala en räkning via nätet.

No comments: