Wednesday, June 17, 2009



Idag kom regnet! Så är det alltid när jag har tvättat fönster..... Så vill man ha regn en för varm sommardag är det bara att tvätta fönster.

Det börjar närma sig slutet i skolan också. Idag fick jag ett presentkort från mina elever på Forest Hill. Jag skjutsar dem från Brown Public school nere i stan upp till de lummiga kvarteren. Det är "gräddhyllan" här i stan. Otroligt vackert med alla dessa gamla träd. Lummiga trädgårdar som sköts av inhyrd personal så klart.
Summan på presentkortet var $75 i min favoritbutik, Chapter! Det ska bli några fina böcker har jag tänkt. När jag kommer tillbaka hem hit så blir det ett eller fler besök i den butiken.
Chapters har visserligen en nätbutik också men jag vill känna boken och bläddra i den innan jag köper.
Jag har också förberett lite för mina elever. De kommer att få varsin blomma med lite visdomsord som man dragit på sig under sina levnadsår.
Följande text har jag skrivit till var och en:

"The journey to learning is life long.
Belief and trust in yourself on that journey.
Be open minded toward others, listen and learn."

Imorgon är det torsdag och lönedags igen. Då brukar det bli ett besök på Bulk innan jag drar hem. Men imorgon blir det inte så mycket handla eftersom vi åker till Sverige om 10 dagar. Men lite torkad frukt ska jag köpa för en specialkaka som Ozzy bakar. Den är oförskämt GOD!
Nu ska jag göra ett set i jade. Fick en beställning i söndags. Kunden kom med ett långt halsband som hon tröttnat på och undrade om jag kunde göra ett armband och ett halsband av det istället. Så det är det jag ska göra nu. En kopp te ska bryggas, vill ha något att smutta på medans jag fundrar på hur jag ska göra med "kulorna av jade".

No comments: