Saturday, June 6, 2009


Aj, aj aj. Gissa om jag har haft ont i mitt högra öga i flera dagar. Att använda mina linser har helt varit uteslutet. Jag har kliat och kliat. T o m bytt maskara för jag trodde att jag blivit allergisk.
Så igår vid lunch tid tog jag förstoringsspegeln för att riktigt titta vad det var. Först såg jag ingenting, vickade lite på spegeln så att jag fick in mer solljus, och vad uppenbarar sig? Jo, två nästan helt genomskinliga ögonfransar som växer inåt mot själva iris. Snabbt fram med pincetten och får bort den ena fransen. Den andra var svårare men till slut fick jag ett bra grepp om den med.
Äntligen, äntligen känner man sig som en människa igen. Detta har hänt mig flera gånger men då har jag naturligtvis inte tagit förstoringsspegel, nöt som man är. Så självklart efter det har gått siså där fyra fem veckor så ramlar ju fransarna av sig själva och byts ut. Men nu vet jag bättre.

No comments: