Friday, March 6, 2009


Snart så är det VÅR!! Idag har det verkligen kännts så, vad sägs om 15 plusgrader? Lite ovant men skönt. Min promenad blev därför betydligt längre idag än annars.
Det är redan fredag! Vart har veckan tagit vägen? Det är en återkommande fråga hos mig de sista sex månaderna. Tiden går fort. Är det bara jag som känner så? Hoppas inte.
Veckan har varit koncentrerad på att skicka äver slantar till Sverige för att jag ska få bästa möjliga inväxlingsvalutan. Just nu är jag oerhört nöjd. Får hoppas att den stiger lite till.
Nu när vi kommer till Sverige så har vi en fundering på att köpa en lägenhet, en liten då. Fick nästan ett napp via Marielle, men den blev såld till en kompis till Linda, så det är väl inte riktigt meningen att vi ska ha en just nu. Jag är väl medveten om att när det är dags så läggs "spelplanen" ut.
Har ringt till min läkare Dr Minna i veckan också, har hittat en till liten knöl. Vill bara vara säker att det inte är något. Förhoppningsvis så får jag en tid hos henne kommande vecka. Det var nämligen en telsvarare när jag ringde. De ringer upp mig. Sekreteraren sa på bandet att det kunde ta upp till tre dagar innan de kontaktade mig.
Vad mer. Jo. En intressant debatt på Julias blogg har det också varit efter det att hon lagt ut en video om en familj i USA som "hjärntvättar" sina barn med vitt ariskt motstånd. En debattör, Mika, hade lika gärna kunnat vara den som var med i den lilla filmsnutten. Var in och läste hans blogg, helt sjukt. Först trodde jag att det var ett kvinns som skrivit men det visade sig vara en "karl". Han hade t o m kommenterat till Julia att min svenska inte var den bästa. Så vad tycker du som läsare? Kan jag svenska eller? Visst, ser ibland att jag tappat finessen, men man blir som man umgås, och försjutton, jag är ju invandrare hahahahahahaa ;()....
Nej nu ska jag umgås lite med min äkta hälft.
Jo just jag, Julia fyller år på söndag, 17 år, Stort Grattis Julia!!! Minns som igår när Dan ringde och var överlycklig att han fått en dotter på självaste KvinnoDagen, 8 mars, det du!
Take it easy out there!

No comments: