Tuesday, March 31, 2009


Jaha, då har man gjort det då..... handlat på eBay. Det blev dessa helt underbara fosiler! De är så vackra, jordfärger. Inte blev det många dollar heller.
Det började med att en vän till mig som också är mycket intresserad av stenar skickar över ett förslag på Tourmaline 5 mm runda, surfar vidare på säljarens sida och SER bara dessa fina fosiler. Lade ett oförskämt bud på $1.04 och fick det! Men nu är det så att jag har inte en dollar på PayPal. Måste fixa till det på något sätt, hmmm, inte jag då, gubben då. Han såg inte glad ut när jag kom och sa "hur mycket har vi på PayPal?" Va, sa han, du börjar bli farlig du.... Hur ska jag tolka det?! Det blir nog så här, jag tar fram mitt Master Card och betalar PayPal så är saken ur världen.

Apropå Tourmaline, har bett min vän att lägga in ett bud på dessa. Ursnygga de med. Sekunden efter skickar hon mig ett till mail där de har snygga charms och sk "findings". Vi ska slå oss samman och köpa upp oss. Man kan ju få saker och ting "nästan gratis" om man jämför vad man betalar hos en grossist här i stan.
Har en fundering på att lägga upp foton av mina alster i "marginalen" i min blogg på de saker jag gjort. En del av dem är redan sålda, men har kort kvar, medans andra säljer jag.

1 comment:

Gunsan said...

Du behover inte ha pengar inne pa Paypal - bara du reggar ett kredit - eller debit - kort dar sa drar de fran det varje gang du handlar....Smidigt.
Funkar kalas.