Monday, March 23, 2009















Första dagen efter March-break. Det gick som en dans, kallas också "rutin". Kallt var det i alla fall, minus 7 grader (Gunsan!), fick sätta på värmen i stjärtlappen, myyssss.
Mina elever var alla glada att se mig, de sa så, så man får väl tro dem då.

Har börjat min nedräkning till sommarlovet. Visst, jag tycker det är skönt med kylan men samtidigt så längtar jag till sommaren. Nackdelen är smogen ... men i år får jag ett break från den i fem veckor då jag befinner mig i Sverige. Ska bli sååå härligt, ANDAS, mmmmmhhh.

Ringde till mor idag, allt väl. Hon hade varit till lasarettet och tagit prover eftersom hon numera äter råttgift, varan (stavas det så?). Tyvärr har hon några små problem som jag försöker peppa henne att ta itu med. Det blir ju bara värre om man går och väntar. Mor vill inte "ställa till" så det blir oharmoniskt i hennes omgivning. Istället så går hon och tiger och mår dåligt. Måste ändra det mor lilla.

Att ta tag i något som senare kan bli konflikter är inte alltid så lätt. Jag tror att vi alla har genomgått det. Ska, ska inte? Nu med några fler år på nacken så tycker jag själv att jag har blivit bättre på konflikthantering. Men självklart så finns det mycket att jobba med. Tack och lov att man aldrig blir fullärd! För usch vad tråkigt det blir då.

Solen lyser stor och gul, så det är dags för mig att ta den lilla promenaden.

Take it easy out there!

1 comment:

Gunsan said...

Tvi vale - eldar som en galning i kaminen har - det var bara TVA plusgrader nar jag kom upp, hm...
Alltsa ute, hahaha....

Vi har fatt lite regn tack o lov. Idag far vi "bara" femton pa eftermiddan, imorrn gar det uppat igen, 21 ar utlovat och de brukar halla vad de lovar har.
Var 25 for ett par dar sen.
Mmmmmm.....