Monday, November 2, 2009


Ja då var det måndag igen. Ställt om klockan har vi gjort också, fick en timme extra att sova. Jag tog reda på den timmen men inte Ozzy. Han satt och tittade på burken till klockan tolv i natt också, att han bara orkar. Hmm, han tar en längre tupplur på dagen istället medans jag tar min promenad.
Apropå promenad så blir det inte några sådana på kvällen någe mer, för mörkt och osäkert.
Nu väntar jag bara att den första snön ska komma. Den brukar komma runt den 15:e, 16:e november. I morse fick jag i alla fall skrapa rutorna på bussen. Blev lite förvånad faktiskt, men det är ju väntat.
Den här veckan ska det tvättas ringar och märka upp lite nya varor som blev inköpta förra veckan. Mycket snygga hängsmycken blev det. Det kommer att bli ett litet inköp till och sedan kallar vi det "shoppat klart för julhandeln". Har lite egna saker som ska finputsas innan de hängs ut i butiken. Fick en tidning med förslag på över 52 armband med tillhörande örhängen, mycket snygga grejor. Lite ovanliga grejor som är kul.
Ska ta och skölja upp ett par skjortor som jag köpte förra veckan. Såg i min garderob att jag var nästan skjortlös. Efter sista vändan då jag gav bort en massa till klädinsamlingen åkte så gott som alla skjortor. Jag hade helt enkelt tröttnat på dem.
Take it easy out there! I am!

No comments: