Saturday, November 28, 2009

Idag har jag blivit "förälskad" i Toronto igen, om man nu kan vara förälskad i en stad.
Ozzy drog till affären i morse och jag hoppade av vid Yonge/Bloor. Jag hade bestämt mig för att jag skulle gå och klippa mig på 55 Bloor West. Oj vad jag hade längtat! Det är fyra och en halv månad sedan jag klippte mig, och då var det Janne i Borlänge som gjorde det. Mjjjw, om sanningen ska fram så har jag själv varit och klippt mig lite. Luggen hade blivit allt för lång så jag tog saxen som jag använder när jag klipper tyg och klippte till dryga centimetern.
När jag kommer ur tunnelbanan så är jag på "min" gata igen, Yonge/Bloor. Det är min absolut bästa gata i hela Toronto! Där hittar man precis alla berömda affärer som finns i hela världen. Det var jätte länge sedan jag bara var nere och strosade. Nu har de ju julskyltningen i gång också så det var ju än mer intressant. De försöker ju alla att överträffa varandra.
Inte bara det, ALLA MÄNNISKOR SOM KLÄR UPP SIG!!! Det var så skönt att få se en "vanlig" människa klädd i KLÄDER och inte i bara saris!!!! Gissa om jag njöt.
Gick in på 55 Bloor West, en våning ner till min frissa. Vi diskuterade hur jag skulle klippas och så blev det också. Mycket nöjd och belåten med ett leende går jag därifrån med en urhärlig frisyr. Går runt bland affärerna, stannar och tar en kaffe och bara njuter av att se folk rusa förbi. Går ut på gatan igen och fortsätter att fönstershoppa. Nöjd efter dryga timmen drar jag till en av våra grossister och köper lite stenar och en bit silverkedja. Hittade berlocker till ett bra pris som jag också köpte. Drog därifrån och gick in på ett annat fik och tog min favorit, French Vanilla. Njöt av den och sedan var det dags att dra till affären.
När jag sitter i tunnelbanan måste det ha synts på mig att jag mådde bra. Kände att någon tittade på mig, tittade upp och så en karl i min egen ålder som tittade. Våra blickar möttes, vi flinade båda två. Han gick av vid nästa station.
Det var en härlig förmiddag med mig själv i ett ganska kylslaget Toronto som jag nu är "nykär" i.

No comments: