Sunday, September 6, 2009

"Let´s give Peace a chance"
Efter ha läst en artikel idag blev jag både ledsen och bestört. Jag försöker verkligen se allt från den positiva sidan och hitta en positiv förklaring till det mest. Det låter kanske naivt i mångas öron, men jag vill "se" vår värld som att vi SKA kunna hitta en lösning tillsammans.
Men idag har jag verkligen fått mig en knäpp på, inte bara näsan, utan hela min existens.
Vad är det för värld vi lever i där man hotar hela tiden med att kasta över oss kärnvapen och biologiska vapen om "man inte får som man vill"?
Jag orkar bara inte tänka på vilken värld vi ger våra barn och barnbarn just nu. Det tycks inte finnas någon vilja till samförstånd överhuvudtaget.
Vart är vi på väg? Kanske är det så att hela vår underbara Moder Jord måste totalförstöras INNAN något vett kommer ur detta elände. Just nu är jag rädd ......
Läs artikeln och döm själv ....

No comments: