Monday, September 14, 2009

Hittade denna snigelfamilj på photobucket. Lugnt och stilla, tar det som det är, ett steg i taget eller vad det kallas i snigelvärlden.
Av någon konstig anledning så känner man sig lugn när man ser den lilla familjen gå över, vad jag ser som en bro, till andra sidan.
Osökt så kommer då andra tankar som, varför stressar jag? varför måste vissa saker ske nu med en gång? varför har jag blivit så irriterad på senaste tiden? är det något som saknas i mitt liv som gör att jag är irriterad? varför kan jag inte bara få "vara" en stund? varför får jag dåligt samvete när jag vill bara "vara", jag var ju bra på det förut, varför kan jag aldrig få ordning i mitt hem??! varför känns det som om allt står still? Energier som stagnerat .....
Jag behöver en utrensning, både inom mig själv, mitt hem och liv. Vet inte riktigt var jag ska börja just nu. Men jag ska "lyssna" till vad världen runtomkring mig "säger". Har fungerat förut och kommer att fungera igen, bara man lyssnar ....



No comments: