Thursday, December 11, 2008


Det är ju dags för Luciafirande. Fick detta i min mail idag från Lize. Hjärtligt TACK Lize som tänker på sin faster.
På bilden är det mitt yngsta Gudbarn Pauline klädd som Lucia. Oj va sööööt du är gumman!!!
När jag ser denna bild så längtar jag hem till Sverige. Undrar vad jag gör här? Missar så mycket...........
Det är lustigt, idag fick jag en förfrågan från min dispatcher om jag hade några egna barn i min skolbuss, nej, blev mitt svar. Barnbarn då? Jo, sa jag, 12 timmars resa med flyg från mig blev mitt svar. Även om jag bara är "bonusfarmor" så är jag stolt över det.
Take it easy out there..........

3 comments:

Gunsan said...

Ja, ironiskt nog sa ar det just julen och allt omkring den - jaja, las JULMATEN!!! - som den har sno/is/kyla/vinter-hatande individen saknar allra mest!!!
Var jul ar valdigt speciell....

Ta't lugnt i julstoket!

Just nu said...

Vilket julstök? Vi har inte ens en gran:(, får inte plats. Lite kulor har vi hängande i fönstren och sedan några juldukar, och, självklart, adventsstaken. Annars är det bara jobba som gäller.

Linda P said...

Hej hej läser din blogg med jämna mellanrum.. mycket trevlig läsning.. kram