Tuesday, December 9, 2008



Tänk hur det är. Fick i min maillåda en notis från Dr Mercola om Gout, en sjukdom som Maria har. En vän som jag trodde jag hade förlorat. När jag sett videon och läst artikeln om gout så tänker jag "undrar om jag ska skicka detta till Maria?" Under de senaste sju månaderna har jag då och då skickat några mail för att höra hur hon har det men aldrig fått svar. Så, jag tror, ogrundat, att hon inte vill ha någon mer kontakt. Har därför legat lågt. Men, idag skickar jag iväg videon och artikeln till henne -och- jag får ett svar tillbaka. Hon förklarar sin frånvaro med att hon, igen, genom gått en djupare depression. Blir sååååå glad över hennes snabba svar att jag genast skriver ett svar och hoppas att vi kan träffas i mellandagarna. När hon och jag gör stan har vi så himla kul! Vi går in i alla "vackra" butiker nere i stan och shoppar hej vilt. ÅÅÅÅHHHH Maria vad jag hoppas att du orkar och kan! Du som jag behöver komma ut och göra en massa tokroliga grejor igen. Tänk bara hur kul vi hade det sist, magdans hehehehe...

Har pratat med broder Dan idag, han ringde. Vi har inte talats vid på snart tre år. Båda konstaterade att det kändes som om det bara hade gått någon månad. Vi pratade om lite family business och kom överens om att när vi kommer till Sverige nästa år så kommer med största sannolikhet Julia följa med oss över hit och Dan och Susanne kommer sedan hit och hämtar hem henne. Om detta blir verklighet så blir jag nog troende...............

Nej nu ska jag äta glass, är sugen som bara den. Take it easy out there...........

No comments: