Monday, September 22, 2008

"Vanity is my


favourite sin", said the devil.........

Gissa en som har fruktansvärt ont i sina fötter idag? JAG! Skulle väl vara lite som förr, dvs kunna jobba i high heels en hel dag/kväll utan att det kändes i fötterna. Men oj. Igår när jag kom hem från affären hade jag så ont i fötterna att jag nästan grät.

Vi missade t o m bussen från affären p g a att jag inte kunde springa. Vi såg bussen och chauffören såg oss att vi försökte hinna ikapp, men han bara drog. Och där stod jag med mina ömma fötter. Gubben undrade varför jag inte tagit med mig ett par ombyten, det hade jag, men vem "erkänner" att man gjort bort sig så in i norden. Vanity, vanity...........

Så idag har det varit Birkentofflor för hela slanten, med sleif då, annars har jag inte kunnat köra min buss.

Idag är det första dagen på hösten enligt almanackan. Inte för att det känns så. Går fortfarande med shorts och T-shirt. Men en som har det värre än oss är Gunsan i Kalifornia, stackarn.

Ser framemot hösten, alla vackra färger, allt blir betydligt lugnare också. I år ska jag ta en massa bilder i parken, mitt favorit ställe. Lägger ut dem i ett bildspel som du får se senare.

Apropå planer. Vi hade ju tänkt åka till Sverige i januari mestadels för Lindas skull eftersom hon tar sin polisexamen, och vem vill missa en sådan grej i Blå Hallen? Nu blir det så att vi kommer att missa allt detta, vi får inte ledigt och om vi motförmodan ändå "tilltvingar" oss ledigt så missar vi vår extra bonus till sommaren på $400. MEN- nu kommer det bästa, vi åker till Sverige så snart skolan här är slut. Det kommer i alla fall glädja mamma eftersom hon fyller 70 år i juni.

Usch Linda, jag vet att du har jobbar som en tok för att få fram biljetter till oss, men vad gör man? Ibland råder man inte över allt........... Din födelsedag kommer upp nu i veckan och jag har skickat ett litet paket till dig. Hoppas det kommer fram på rätt dag nu då.

2 comments:

Gunsan said...

Ah, vad ledsen jag blir for din skull, att ni inte kan aka till Svedala i januari - vet ju hur du har sett fram emot det!

Men, desto fler blir glada att fa ses i sommar - jag ar en....

Tjingeling

Just nu said...

Tack, det värmer vännen min. Ja du vet ju hur familjekär jag är. Gruvar mig oerhört att meddela mamma det här. Jag riktigt hör hur ledsen hon blir, hon vill ju att man stannar för gott förstås.