Saturday, September 6, 2008

Minnen

I går kväll kom en konstig känsla över mig. Jag har en mycket fin porslinburk stående på min frys som jag fått av Thomas. Thomas gick bort för några månader sedan, men när jag tittade på burken så var det som om alla fina minnen tillsammans med Thomas kom tillbaka. Det tråkiga är att han gick bort alltför tidigt i magcancer. Han var en av de absolut snällaste människorna jag träffat på i mitt liv. Bjöd alltid på sig själv, en god lyssnare och framför allt en mycket, mycket god medmänniska.
Thomas har haft ett ganska jobbigt liv i mina ögon. Kanske just darfor (mitt svenska skrivbord forsvann!) var han den han var. Mamma berattade i vart senaste telsamtal att Thomas lamnat en bok till mig. Han gav mamma den i april nar han var till Ludvika for att fira Sivs fodelsedag.
Det var sa typiskt Thomas. Han visste min fortjusning nar jag fick en bok. Spelade ingen roll vilken bok det var sa slukade jag allt. Jag saknar dig Thomas.................... Rest in peace.......

No comments: