Sunday, February 22, 2009


MATS SUNDIN!!!
Vilken spelare! En av de stora spelarna på den här sidan Atlanten. Kan gott jämföras med Börje Salming.
Mottagandet han fick igår var helt otroligt. När jag ser den här bilden så riktigt känner jag hur nära tårarna han är. Om ni bara visste vilken betydelse han har/haft för denna klubb här i Toronto. Det finns inte någon som sagt ett ont ord om honom, snarare tvärtom.
I fredags så intervjuade de spelarna hur det skulle bli att möta sin gamla kapten men nu i en annan tröja (Vancouvers)? INGEN, abslolut INGEN hade något negativt att säga om honom. En sa till och med att när han kom som ny i laget så den första som gav honom sitt telnr var just Mats. Han hade sagt att han kunde kontakt honom i alla lägen allt från att skaffa sig en bostad eller en telefon.
Det är med stor saknad Sudden har lämnat Toronto. Många retar t o m mig. En av mina elever undrade om jag inte kunde ringa upp honom och be honom komma tillbaka? Om jag bara kunde......... Sudden, och andra svenska spelare före och kommande spelare, gör att man blir riktigt stolt att det lilla landet Sverige kan producera så stora internationella hockeyspelare.

No comments: