Monday, January 25, 2010



Efter att ha kört en sådan här liten pärla (den till vänster) under mitt besök i Sverige och sedan sätta sig bakom ratten i skolbussen var som att bli kastad in i en berg och dalbana!
Körningen i Sverige är lugn och tydlig, och med det menar jag att alla visar med sin körriktningsvisare var de ska. De som inte gör det kallas "huliganer". Hmm, då är 80 % av torontianerna huliganer.
Det var lite pirrigt ska erkännas. I fredags när jag skulle hämta min buss visade det sig att "min" buss hade totalt pajat. Den fick bogseras från Highway! Pratade med killen som körde min route och han sa att det var någon stor packning i motorn som pajat. När han öppnat motorhuven så var hela motorutrymmet svart av olja. När jag får tillbaka den visste inte ens mekanikerna som jag pratat med idag. Just nu har jag en lånad buss av en annan chaufför som tror att hennes buss är inne för service, väldigt snurrigt. Ingen vill ju köra någon annans buss, man är ju inkörd på sin egen. Så nu är man tillbaka i hetsen igen. Var helt slut när jag kom hem i eftermiddags. Käkade och bara slocknade på soffan i en halvtimme. Det tog hela min förmiddagsrunda att bli en tuff chaufför igen. Körde ju som en svensk for heavens sake, vilket absolut inte passar i en stad med bara huliganer *skratt*. Imorgon är det en ny dag med nya tuffa tag, och mer snö och IS har det lovats i väderrapporten, hua hua..... det måste gå det med.

No comments: